Ewaluacja


Wymagania i ich poziom
Minimalny 1 pkt
Rozwinięty 2 pkt
Zawansowany 3 pkt
Wzorcowy 4 pkt
Punkty
Ilość wyszukanych informacji i materiałów
Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania.
Zgromadzono część wymaganych informacji i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania.
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale nie wszystkie są konieczne do zrealizowania zadania.
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni.
1-4
Jakość przygotowanych informacji.
Materiały graficzne nie nadają się do użycia (np. zbyt mały rozmiar, brak ostrości, niezgodność z tematem, zdjęcia z innych miejscowości).

Teksty są nieczytelne, nie na temat, zostały tylko skopiowane z różnych źródeł informacji.
Materiały graficzne częściowo nadają się do użycia, pochodzą z Internetu a nie własne).

Teksty są bardzo krótkie, ogólne, nie wyczerpujące tematu.
Materiały graficzne częściowo nadają się do użycia, pochodzą z Internetu a nie własne).

Teksty są bardzo krótkie, ogólne, nie wyczerpujące tematu.
Wszystkie zebrane materiały graficzne są dobre jakościowo (ostrość, kontrast, ujęcie) i dotyczą tematu.

Bardzo szczegółowo opracowane treści na podstawie różnych źródeł                                                 .

Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Temat opracowany pobieżnie, źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów, nieliczne opracowania własne 
Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów, zawiera własne opracowania
Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, liczne własne opracowania
1-4
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne estetyczne wrażenia,  
Prezentacja, film, folder reklamowy są nieatrakcyjne, nieuporządkowane i nieadekwatne do treści, trudna w odbiorze, nieprzejrzysta i niezrozumiała, uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi
Prezentacja, film, folder mało oryginalne, chaotyczne,  czasami niezrozumiała, uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi
Ciekawie przygotowane filmy, prezentacja, folder reklamowy, uporządkowane, dostosowane do treści, przejrzyste i zrozumiałe, zgodnie z zasadami, uczniowie w sposób właściwy posługują się programami
Atrakcyjne wykonanie, oryginalne podejście do zagadnienia, uporządkowane, przejrzyste, logiczne i łatwe w odbiorze, adekwatne do treści, uczniowie biegle posługują się programami
1-4
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie)
Całkowity brak współpracy uczniów między sobą. Wyznaczone zadania wykonują tylko indywidualnie.
Uczniowie czasem współpracują ze sobą, nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo.
Uczniowie dobrze współpracują z partnerami i grupą, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania,  kolejne kroki wykonywane są dokładnie, ale nie zawsze terminowo
Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich zadań, udzielają sobie wzajemnie wsparcia, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo
1-4